Almanya Erasmus Vize Başvurusu için Gerekli Evraklar Nelerdir? (2019)

Herkese Merhaba,

Erasmus hareketine katılmayı hak kazandığımdan beri yapılması gereken işlemlerle ilgili güncel kaynak bulmak konusunda sıkıntı çektim. Bu konuda yalnız olmadığımı gördüğüm için bu yazı dizisine başlama kararı aldım. Umarım sizlere faydalı olur. İyi okumalar..

Almanya Vize Başvurusu için öncelikle konsolosluktaki randevunuzu  iDATA aracılığı ile almanız gerekiyor. (Eskiden belirli günlerde konsolosluğa bizzat gidip ücretsiz randevu alınıyormuş, Almanya Konsolosluğunun sitesindeki bir belgede yazıyordu. Teyit etmek için konsolosluğu aradığımda bu uygulamanın kalktığını söylediler.)  iDATA size randevu işleminizi tamamladıktan sonra mail ile hangi belgelerin gerektiğini içeren bir mail atıyor. Ama, randevuyu almadan önce belgelerinizi toparlamanızda fayda var.

 Not: Sormanız gereken önemli sorular olduğunda konsolosluğu aramakla çok uğraşmayın. Çünkü çok nadir cevap veriyorlar. Bunun yerine, iData’dan daha hızlı geri dönüş alırsınız. Ayrıca, sorularınızı bana da iletebilirsiniz, elimden geldiğimce yardımcı olurum.

Gelelim asıl konumuza!

 

Almanya vizesi için gerekli evraklar nelerdir? Bu evraklara nereden ve nasıl ulaşabilirsiniz?

Aşağıda yazan belgelerin orijinalleri ve 2 fotokopisiyle birlikte gitmeniz gerekiyor. Belgelerinizin bazılarının Almanca’ya çevrilmesi gerekiyor. Hangileri olduğuna özellikle değineceğim. Çünkü, bütün hepsini çevirmek çok masraflı olacaktır. İngilizce belgelerinizi çevirmenize gerek yoktur.

  • Almanca dilinde eksiksiz olarak doldurulmuş ve başvuru sahibi tarafından imzalanmış iki adet başvuru formu:  Bu belge randevunuzu yaptığınızda mail ile geliyor. Kendinize göre dolduruyorsunuz.
  • İkamet Yasası’nın 54. maddesine göre gerekli ek belge (başvuru sahibi tarafından imzalanmış):  Çok farklı bir belgeymiş gibi gözükse de bu belge yukarıda belirttiğim belgenin sonunda yer alıyor.  Not: İlk iki belgede yer alan tarih kısmına randevu gününüzü yazın, konsoloslukta tipeks ile düzeltiyorlar ama aklınızda bulunsun.
  • Pasaport: Pasaportunuzu henüz çıkartmadıysanız harçsız bir şekilde öğrenci pasaportunuzu alabilirsiniz.
  • 2 adet vesikalık fotoğraf: Biyometrik fotoğraf çektirmeniz gerekiyor. Çektireceğiniz yerde Almanya Vizesi için çektirdiğinizi belirtin. Ona göre fotoğrafın boyutunu ve arka planını vs. ayarlıyorlar diye okumuştum. Konsoloslukta benden fazladan bir fotoğraf istedi ve pasaportuma iliştirdi. Yanınızda fazla götürmekte fayda var.
  • Almanya’ daki üniversite/yüksek okulun kabul belgesi (fotokopi veya scan çıktısı yeterlidir): Bu belge İngilizce olarak geleceğinden çevirmenize gerek yok. Orijinalini beklemeyin, konsoloslukta tanıştığım biri beklemiş ve zaman kaybetmiş. Ben de bir sitede orijinal lazım diye okumuştum. Bu yüzden, 1.5 ay önce karşı okuldan orijinalini de istemiştim. Daha yeni okuluma ulaşmış olduğunu öğrendim.
  • Tam tekmil vukuatlı nüfus kayıt örneği. Nüfus kayıt örneğinde “Düşünceler” bölümününde eksiksiz doldurulmuş olması gerekmektedir: Bunu Nüfus Müdürlüğüne giderek kolayca alabilirsiniz. Almanya Vizesi için aldığınızı belirtin, belgenin üstünde vize için düzenlenmiştir diye yazıyorlar. Bu belgeyi Türkçe olarak verdim ve sıkıntı yaşamadım, boş yere para vermeyin arkadaşlar 40-50 lira bir sayfa çevirisi.
  • SGK’dan yurt dışı sağlık sigortası (Formül A/T 11): Beni en çok yoran belge bu oldu.    Bununla ilgili yaşadıklarımı buradaki yazımda anlattım. Bu belgeyi alamıyorsanız Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekiyor. Bununla ilgili bir bilgim yok açıkçası 😦
  • Öğrenim ve geçim masraflarının nasıl karşılanacağına dair belge: En çok evrak topladığım kısım da burasıydı. Almanya sizin aylık 720 euroyu nasıl finanse edeceğinizi bilmek istiyor. (Bu miktar değişebilir iData’nın size gönderdiği mailde güncel rakam yazacaktır.) Bu konunun üzerinde konsoloslukta da durduklarını gördüm.Bunu aşağıdaki belgeleri alarak kanıtladım:
    1. Hibeli olarak gittiğim için okulumun bana verdiği üzerinde ne kadar hibe alacağımı yazan belge. Bu belge İngilizce olduğundan çevirmeme gerek kalmadı.
    2. Alacağınız hibe 720 euroyu karşılamanıza yeterli olmuyor maalesef. Bu yüzden ailenizden birinin size sponsor olması gerekiyor. Bu sponsorun gidip noterden taahhütname alması gerekiyor.  (Annem notere 61 TL ödemiş. Sponsorunuz notere gittiğinde eğitim için olduğunu da belirsin.) Örnek taahhütnameye buradan ulaşabilirsiniz. Bu belgenin Almancaya çevirilmesi gerekiyor. Ben sadece bu belgemi çevirttim. Noter tarafından onaylı yeminli tercümana çevirteceğiniz için bu belgeyi tekrardan notere gidip onaylatmanıza gerek yok. Bu hataya düşen çok insan duydum, boş yere paranız gitmesin.
    3. Taahhütnamedeki miktarı sponsorunuzun karşılayacağını kanıtlamanız gerekiyor.Bunun için sponsorumun:
      • Annem emekli olduğu için SGK’dan emekli olduğuna dair belge ve maaş bordrosu
      • Banka hesap dökümleri (Bankaya vize için aldığınızı belirtin ona göre hazırlayıp veriyorlar.) Bu maddedeki belgelerin hiçbirini Almanca’ya çevirmedim.
      • Ekstra olarak kendi hesap dökümlerimi de götürdüm.

 

iDATA’nın yolladığı mailde istenenler bunlardı. Ama, ben fazladan birkaç belge daha götürdüm. Bunları da yanınıza almanızda fayda var.

  • Almanya’da nerede konaklayacağımı gösteren belgeler:  Yurt başvuru belgem ve yurda yerleşmeden önce Almanya’ya gideceğim için teyzem bana davetiye mektubu gönderdi. Konsolosluğu aradığımda otel rezervasyonu da olur demişlerdi. Konsoloslukta görüştüğüm kişi konaklamamla ilgili soru sormuştu.
  • Öğrenci belgesi ve transkript
  • Uçak biletim

 

Konsoloslukta, uçak biletim hariç diğer belgelerimin hepsini aldılar. Umarım yazı faydalı olmuştur ve belgelerinizi kolay bir şekilde toparlarsınız.

 

 

Almanya Erasmus Vize Başvurusu için Gerekli Evraklar Nelerdir? (2019)” için bir yanıt

Add yours

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑