Almanya Konsolosluğunda Yaşadıklarım

Merhaba,

İlk defa vize alacağım ve konsolosluğa gideceğim için gitmeden önce bir ön araştırma yapmak istemiştim. Yazılanları okuyunca beni bir gerginlik sardı. Bu yüzden, sizlere olanları detaylıca anlatıp benim gibi gerginlik yaşamamanızı istediğimden bu yazıyı yazıyorum. Umarım faydalı olur.

Öncelikle, İstanbul’da yaşadığım için Gümüşsuyu’ndaki konsolosluğa gittim. Başka illerdeki konsolosluklar hakkında bilgim yok. İnsanlar farklı olsa da süreç aynıdır sonuçta.

Konsolosluk, Taksim Meydan’ına çok yakın. Bundan dolayı rahatça ulaşabilirsiniz. Randevum 10:00’daydı. iDATA’nın yolladığı mailde randevu saatinden 15 dakika önce orada olmasınız diyordu ama ben 09:15 ‘te konsolosluğa varmıştım.

Binaya giriş yapmadan önce, güvenlik kimlik kontrolü yaptı. Daha sonra, çantamı bir kenara bıraktım ve üstümü kontrol ettiler. Çantamı da oradaki köpek kokladı. Kontrol bittikten sonra, binanın girişinde tekrardan bir pasaport kontrolü oldu ve içeri geçtim.. İçeriye girince, güvenlik görevlileri çantamı kontrol ettiler. Telefonumu ve powerbank’imi alıp bir dolaba koydular ve anahtarını bana verdiler.

Tekrardan bir kapıdan girdim ve asıl yere geçmiş bulundum. Öncelikle koridorun sonundaki yere kargo işlerini halletmek için gittim. Pasaportumu, adresimi, benim olmadığım durumda kimin alabileceğini vs. sordu görevli. Kargo ücreti 20 tl idi. Oradaki işleri hallettikten sonra girişte solda olan yerden çağrılmak üzere bekledim. Yaklaşık yarım saat bekledikten sonra, görevli evrakların kontrolünü yaptı. Fotokopi çektirme imkanı var sanırım. Benim belgelerimde eksik olmadığı için ona dikkat etmedim açıkçası. Belgeleri düzenledikten sonra, sıra numarasıyla birlikte bana belgelerimi geri verdi.

Orada benim gibi birçok erasmus öğrencisi vardı. Sadece kendi okulumdan iki kişiyle tanıştım. Sırayı beklerken vakit geçmesi adına, hem de diğer insanların erasmus süreçlerini öğrenmek adına bir sürü kişiyle sohbet etme imkanı buldum.

Sıra bana geldiğinde, görüşme yapacağım kişinin olduğu kısma gittim. Burada, o kişiyle aranızda cam var ve mikrofon aracılığı ile iletişim kuruyorsunuz. Belgelerimi, bir tane metal kutuya koydum, sonra o kutuyu bir kolla kendine çekti. Daha sonra, görevli belgelerimi inceledi. Özellikle incelediği kısım, hibe alacağıma dair belge ve banka hesap dökümleriydi. Sırada beklerken, diğer insanların görüşmelerini de inceleme fırsatı bulmuştum. Onların aksine, bana neredeyse hiç soru sormadı diyebilirim. Sadece, nerede kalacağımı sordu. Belgelerin kontrolü bittikten sonra, A/T-11 belgemin orijinalini bana geri verdi. Davetiye mektubumun pasaportumla birlikte geleceğini söyledi. Ücret alınmadığına dair bir belge verdi. Hibeli olduğum için ücret vermedim ama iDATA’nın mailinde ne olur ne olmaz diye 75 euro’yu yanınızda bulundurun diye yazmışlardı. Böylece görüşme bitti ve dolaptan eşyalarımı alıp çıktım. Yazılanların aksine bütün görevliler gayet insancıldı. Belki eskiden kötüdür, onu bilemiyorum.

Tahmin ettiğimden çok kolay bir şekilde geçti bu sürecim. İki gün sonra da pasaportum evime geldi. Vizem çıkmıştı. Görüşme esnasında hangi tarihler arasında almak istersin diye sormamışlardı. A/T-11 ‘deki tarihler arasında vermişler. Böylece, beni korkutan bu süreç bitmiş oldu. Umarım sizin ki vize işlemleriniz de kolayca hallolur. Her zaman sorularınızı çekinmeden sorabilirsiniz ve aşağıdaki yazıda vize için hangi evrakların gerektiğini ve nasıl alacağınıza dair bilgilere ulaşabilirsiniz.

Almanya Erasmus Vize Başvurusu için Gerekli Evraklar Nelerdir? 

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑