A/T 11 Belgesi Nedir ve Nasıl Alınır?

A/T 11 kısaca, SGK ile Almanya’daki sigorta kurumunun yaptığı ikili anlaşmadır. A/T için herhangi bir ücret vermiyorsunuz. Ama, bu belgeyi almak için belirli şartlar var. Sizin alıp alamayacağınızı öğrenmek için internete bakmanızın yanı sıra, SGK’ya gidip birebir sormanız veya aramanız daha sağlıklı olur. İnternetteki bilgiler yanlış veya eski olabiliyor.

Ben, annem emekli olduğu için bu belgeyi alabildim.  Belgeyi almam 15-20 dakika gibi kısa sürede olmasına rağmen beni yoran kısmını açıklayayım:

Geçtiğimiz öğrenim döneminde uzun dönem staj yapıyordum. Bu yüzden, annemin sigortasından değil kendi sigortamdan faydalanıyordum. Almanya’ya gitmeden bir ay öncesinde stajımın biteceğine dair şirketten belge alıp götürmeme rağmen,  SGK ben çalışırken bu belgeyi vermedi ve stajdan erken ayrılmak zorunda kaldım. (İlk istifa dilekçemi de yazmış bulundum.)

Stajdan ayrıldıktan sonra, Kartal Sosyal Güvenlik Merkezi’ndeki Yurtdışı Sağlık İşlemleri Servisi’ne gittim. Her SGK’dan bu belgeyi alamıyorsunuz. Yakınınızdaki SGK’ya gittiğinizde onlar sizin nereden gidip alabileceğiniz konusunda yardımcı olacaklardır. Benden istedikleri belgeler aşağıdakiler oldu:

  • Hibe alacağıma dair okulumun bana verdiği  belge
  • Karşı okuldan gelen kabul belgesi
  • Kendi okulumdan aldığım öğrenci belgesi (e-devlet çıktısını da kabul ediyorlar.)               Belgeleri teslim ettikten sonra bana bir form verdiler. Orada yararlanmak istediğiniz tarihi yazıyorsunuz. Ben bir hafta öncesinden gideceğim için başlangıç tarihi olarak, o tarihin bir gün öncesini ve bitiş tarihi olarak, okulun son gününü  (Bir gün sonrasını yazmıştım ama kabul etmediler.) yazdım. Bazı kişilerde okulun olduğu tarihler arasına ve önceden gidip kalacağınız tarih arasına ayrı ayrı vermişler bende böyle bir durum olmadı. Kısa bir sürede aldım, belge Almanca olduğu için çevirmeme gerek kalmadı.

Umarım faydalı olmuştur ve kolayca bu belgeyi edinirsiniz.

A/T 11 Belgesi Nedir ve Nasıl Alınır?” için bir yanıt

Add yours

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑